На Педагошком факултету у Врању Универзитета у Нишу, 18. новембра 2016. године, одржан је научни скуп под називом Методика разредне наставе – достигнућа и изазови. На Скупу су учествовали доктори наука који су докторирали на Учитељском/Педагошком факултету у Врању Универзитета у Нишу од 2008. до 2016. године.
Теме су се односиле на дидактичко-методичку припрему наставника при остваривању наставних садржаја основношколских предмета. Саопштени су резултати акционих истраживања, а главна пажња усмерена је на развој школе, наставе и ученика као реципијента наставних садржаја прописаних наставним планом и програмом.
Оваквим приступом резултатима добијеним истраживањем у оквиру докторских теза излагача унапређен је наставни рад, осавремењене су методе и принципи рада, учињен је велики корак ка индивидуализацији и мотивацији ученика, повезивању садржаја и њиховој примени у пракси и животу.
Разноврсне теме и оригинални приступи при истраживањима обогатили су наставну праксу и постали основа за нова и другачија истраживања у циљу приближавања васпитно-образовним системима земаља у окружењу.